...

روز خانواده و تکریم بازنشستگان

10 / 10
از 1 کاربر

 

پیام رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور

به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان

 

رسول مکرم اسلام(ص) : به پیران و بزرگان خود احترام کنید و بر کوچکتران خود رحمت و عنایت داشته باشید.

 

سخن گفتن از مقام و جایگاه والای خانواده و تکریم بازنشستگان و موی سپیدان که در کلام بزرگان دین توصیه های بسیاری درباره آنها شده است، دشوار و در عین حال بسیار دلنشین است. کانون گرم خانواده ماَمن و تکیه گاهی مطمئن و فضایی معنوی و انسان ساز برای تربیت نسل های آینده که پرچمدار سربلندی و عزت این آب و خاک هستند فراهم می سازد. از طرفی چنانچه روابط حاکم در خانواده ها مبتنی بر احترام، تواضع و خشوع نسبت به بزرگان و سالخوردگان باشد، نزول رحمت و برکات خداوند را به همراه خواهد داشت.

سلامت اجتماعی و پیشرفت هر جامعه‌ای مرهون توجه و اهتمام جدی به نهاد خانواده‌ بعنوان تأثیرگذارترین نهاد تربیتی جامعه است که رسالت پرورش و بالندگی سرمایه‌های انسانی را بر عهده دارد لذا باید نعمت  بهره مندی از وجود عزیزان، پدران و مادران و بهره مندی از کانون گرم و پرمحبت آنها را قدر دانست. جایگاه مهم و برجسته نهاد خانواده در آموزه‌های دین مبین اسلام و تاکیدات مکرر در این زمینه بیانگر نقش بی بدیل آن در تامین آرامش و سعادت اجتماعی است. در کلام وحی و رهنمودهای گهربار ائمه اطهار سفارشات اکیدی در خصوص حفظ حرمت بزرگان و خردمندان بعنوان ارکان اصلی خانواده شده است.

نشانه ها و نمادهای ارزشمندی از تجربه و دانایی که پاسداشت منزلت اجتماعی شان برای نسل حاضر، عاملی مهم در افزایش انگیزه نیروی فعال و مولد کشور خواهد بود. از آنجاییکه این گوهرهای ارزشمند سرد و گرم چشیده روزگارند، شایسته است تا از برکت وجودشان بهره ها گرفته شود. روز خانواده و تکریم بازنشستگان فرصتی نیکو برای گرامیداشت و تقدیر از کسانی است که جای جای ایران اسلامی مرهون مجاهدت های خالصانه و از خود گذشتگی آنهاست.

این جانب فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را حضور یکایک عزیزان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی تبریک و تهنیت عرض نموده و سلامتی و سربلندی تان را از درگاه خداوند قادر مسئلت  می نمایم.


 علی اصغر بیات

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور

 


 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :