...

اگر بازنشسته درگیر درمان شود، زندگی‌اش متلاشی می‌شود/ سازمان تامین اجتماعی ۲۲ ماه است که از لحاظ مدیریتی سردرگم است

10 / 10
از 1 کاربر

علی اصغر بیات:

اگر بازنشسته درگیر درمان شود، زندگی‌اش متلاشی می‌شود/ سازمان تامین اجتماعی ۲۲ ماه است که از لحاظ مدیریتی سردرگم است

 

 

 

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۲۲ ماه است که از لحاظ مدیریتی سردرگم است.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی، «علی اصغر بیات» در همایش تامین اجتماعی، کسب و کارهای نوین و رونق تولید با بیان اینکه سال ۹۷ سال سختی بود، گفت: سال گذشته از جهاتی سال سختی بود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، آقای سید تقی نوربخش را از دست دادیم. از سویی می‌خواستند منابع درمان بیمه‌شدگان را از سازمان جدا کنند.

وی افزود: خوشبختانه جدایی بخش درمان از لایحه بودجه امسال، خارج شد. ما از اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی که ۳ هزار نفر هستند خواستیم هرجا که تریبونی دارند علیه جدایی درمان صبحت کنند. اعضای هیات مدیره‌ها در ۳۸۴ کانون بازنشستگی در سراسر کشور از این موضوع استقبال کردند.  

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به آسیب‌هایی که سیل به بنگاه‌های تولید وارد ساخت، گفت: بازنشستگان هم از سیل آسیب دیده‌اند. در راستای کمک به آنها ۳ هزار و ۵۰۰ فقره وام ۵ میلیون تومانی درنظر گرفته‌ایم. کانون‌های بازنشستگی هم کمک‌هایی را در نظر گرفته‌اند، کمک‌های ۱۰۰، ۵۰ و ۲۰ میلیون تومانی.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن میزان افزایش مستمری حداقل‌بگیران  و مستمری سایر سطوح، گفت: شورای عالی کار با جلسات سنگین میزان افزایش دستمزد را تعیین کرد که مطابق قانون تامین اجتماعی به حداقل بگیران پرداخت می‌‌‌شود. علی‌الاصول با توجه به شرایط موجود، کف مستمری‌ها را خوب دیده‌اند اما با این افزایش‌ها معیشت بازنشستگان تامین نمی‌شود و تنها جبران قدرت خرید از دست رفته سال گذشته است.

بیات با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۵ سناریو و کانون عالی کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی ۲ سناریو برای افزایش مستمری‌ها در نظر گرفته بودند، گفت: یک پیشنهاد افزایش ۴۰۰ هزار تومانی تا ۱۰ درصد بود که توسط نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان دولت و کارمندان درنظر گرفته شده بود. مدل دیگر ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان برای سایر سطوح بود که توسط شورای عالی کار ارائه شد.

وی خطاب به سرپرست سازمان تامین اجتماعی، گفت: من انتظار دارم که وعده شما برای اعمال افزایش مستمری‌ها از اردیبهشت ماه محقق شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۲۲ ماه است که از لحاظ مدیریتی سردرگم است، گفت: ۴۲ میلیون نفر که تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند خواهان تعیین و تکلیف این قضیه هستند.

وی با بیان اینکه در این مورد امروز با «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه خواهم داشت، گفت: باید تکلیف مشخص شود تا بیمه‌شدگان از سردرگمی دربیایند. چشم امید ۴۲ میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی است.

بیات با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: امسال مانند سال گذشته پیش‌بینی شده که ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب تهاتر اموال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود. ما منتظر تحقق آن هستیم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با اشاره به تشکیل کارگروه واگذاری شرکت‌‌های شستا (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) گفت: ما از سازمان می‌خواهیم که سهام دو شرکت لوازم خانگی شستا را به کانون‌های بازنشستگی واگذار کند تا با مشارکت بیمه‌شدگان سازمان اداره شوند. من قطعا در جلسه امروز این موارد را به آقای شریعتمداری منعکس می‌کنم.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مطالبات جدی ما است، گفت: مدل‌هایی را برای همسان‌سازی ارائه نموده‌ایم که یک مدل که کانون عالی کارگران بازنشسته پیشنهاد داده، مورد قبول سازمان واقع شده است.

بیات با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی، گفت: حتی در استان‌های اهل سنت هم از طرح کرامت رضوی استقبال شده است. در سال‌های گذشته همواره یک نفر از مدیران سازمان تامین اجتماعی هنگام اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی در محل اعزام حاضر می‌شد.

وی افزود: روز ۱۱ اردیبهشت اولین اعزام بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی انجام می‌شود. این کار امسال با حضور مدیران سازمان از مناطق سیل‌زده انجام می‌شود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با بیان اینکه عزت بازنشستگان در درمان آنها است، گفت: اگر بازنشسته درگیر درمان شود، زندگی‌اش متلاشی می‌شود.

بیات گفت: با توجه به کهولت سن بازنشستگان نیازمند اتفاقاتی خوب در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی هستیم. بیمه مستقیم و بیمه تکمیلی از جمله این اتفاقات خوب بود

 

 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :