...

واریز سهم درمان کارگران به حساب خزانه اقدامی غیرکارشناسی بود

1 / 10
از 1 کاربر

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر کشور:

واریز سهم درمان کارگران به حساب خزانه اقدامی غیرکارشناسی بود

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشورگفت: تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر واریز سهم درمان به حساب سازمان خواست واقعی صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی بود.

 واریز سهم درمان کارگران به حساب خزانه اقدامی غیرکارشناسی بود

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر بیات در جلسه هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ضرورت تشریح دستاوردها و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه خدمات دهی سازمان تامین اجتماعی به اقشار تحت پوشش گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور متاثر از خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند و جایگاه آن در سازمان تامین اجتماعی، آسایش خاطر، حمایت و رونق کسب و کار و افزایش امید به زندگی انکارناپذیر است.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی در حفظ و حراست از کیان، ذخائر و سرمایه های سازمان که به عنوان امانتی بین النسلی مطرح هستند، با هیچ دسته و گروهی تعارف نداریم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با بیان اینکه متاسفانه اخبار و شایعات مطرح شده در روزهای اخیر موجب هدر رفتن فرصت ها و کاهش اثربخشی خدمات به جامعه وسیع مخاطبان و خدمت گیرندگان سازمان شده است افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور از سپردن سکان هدایت و مسئولیت سازمان تامین اجتماعی که با سرنوشت میلیون ها نفر از هموطنان اعم از کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان گره خورده است بر اساس اختیارات مصرح قانونی و در اختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی حمایت همه جانبه می  کند چرا که خط قرمز بازنشستگان و مستمری بگیران حفظ و صیانت از سازمان تامین اجتماعی و پیگیری حقوق حقه صاحبان اصلی آن که عمری را برای اعتلای آن زحمت کشیده اند، می باشد.

وی گفت: تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر واریز سهم درمان نه بیست و هفتم به حساب سازمان تأمین اجتماعی خواست واقعی صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی بود.

وی افزود: مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی در خصوص واریز درآمدهای نُه بیست و هفتم حق بیمه درمان کارگران به حساب خزانه کل کشور اقدامی غیرکارشناسی بود که مشکلات و حاشیه‌های زیادی هم برای سازمان تأمین اجتماعی و هم برای جامعه کارگری و هم بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر در طرح‌ها و لوایح مربوط به حوزه تأمین اجتماعی که بخش عظیمی از جمعیت کشور متأثر از خدمات آن هستند، دقت و مراقبت بیشتری صورت گیر و به مواضع دلسوزان و شرکای اجتماعی توجه بیشتری شود، دیگر شاهد چنین اشتباهاتی که هزینه‌های زیادی هم روی دست کشور می‌گذارد، نخواهیم بود.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور نقش سازمان تأمین اجتماعی را در تقویت سرمایه‌های اجتماعی و جلوگیری از بحران‌های اجتماعی بسیار مهم دانست و افزود:  سازمان تأمین اجتماعی عهده دار وظایف بسیار مهمی در قبال بازنشستگان و مستمری بگیران است و در شرایط حساس کنونی نیازمند آرامش و خروج از بلاتکلیفی است تا بتواند از مشکلات و چالش های مزمنی که سالهاست با آنها دست به گریبان است، رهایی یابد.

وی با اشاره به این که جامعه چند میلیون نفری بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با وجود تمام مسائل و مشکلات در خط مقدم همراهی با نظام برای عبور از شرایط سخت و حساس کنونی است، اذعان داشت: بازنشستگان و مستمری بگیران چشم امیدشان به سازمان تأمین اجتماعی است و در حفظ و پاسداری از سرمایه ها و دارایی های آن با تمام توان ایستاده اند.

وی توجه جدی به موضوع تقویت قدرت خرید بازنشستگان را یادآور شد و گفت: مسئولان کشور اجازه ندهند بیش از این سفره بازنشستگان و مستمری بگیران کوچک شود و برای تأمین حداقل های زندگی دچار مشکل شوند.

وی ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران در مقاطع مختلف دین خود را به نظام و کشور ادا کرده اند و در پیروزی انقلاب، دفاع از کیان کشور و حضور در سنگرهای آبادانی و سازندگی نقش بسزایی داشته اند، لذا بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جدی مسئولان عالی نظام به لحاظ کاهش مشکلات و تقویت توان مدیریتی و پرهیز از تحمیل قوانین و تعهدات الزام آور بدون در نظر گرفتن منابع مالی و همچنین تقویت توان مالی در زمینه پرداخت بدهی های دولت به این سازمان است. یقینا در برهه حساس کنونی که سازمان تأمین اجتماعی متأثر از مسائل و مشکلات کلان کشور بوده و بازنشستگان و مستمری بگیران با تحمل بخش قابل توجهی از پیامدهای آن، نگران آینده خود و سازمان تأمین اجتماعی هستند، خروج از وضعیت بلاتکلیفی کنونی و بهره مندی از توان مدیران و مسئولان قوی، استراتژیک، توانمند، پرانرژی و پاکدست در رأس آن میسر خواهد بود.

 

آدرس كانال https://t.me/kanoon_news1 سامانه پيامكي 5000206006001 پست الكترونيكي kanoone.ali@gmail.com

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :