...

دیداراعضا تشکلات کارگری و بازنشستگی با استاندار مرکزی

10 / 10
از 1 کاربر

 

دیدار اعضاء تشکلات کارگری و بازنشستگی با استاندار مرکزی

 

به گزارش کانون عالی ، ، سید علی آقازاده در دیدار جمعی از اعضاء تشکلات کارگری و بازنشستگان ساوه گفت: تشکلات در استان  اشراف کامل بر مشکلات کارگران و بازنشستگان دارند و انتظار داریم مشکلات را با ارائه راهکارهای خود بصورت مکتوب به استانداری اعلام کنند تا در کارگروه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مشکلات کارگری و واحدهای تولیدی استان کم نیست و زمانی که معاونین خود را انتخاب  کردم با آنها شرط کرده‌ام که برای حل مشکلات مردم بویژه صنعت استان باید کمر همت را ببندند و با یک عزم جدی وارد صحنه کار شوند.

وی اضافه کرد: امروز مشکلات کارگری در شرکت هپکو بروز کرده و کارگران آنها بخاطر مشکلات صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند و اگر زودتر به فکر سایر واحدها هم نباشیم در آینده شاید مشکلات کارگری به سایر کارخانجات هم کشیده شود.

آقا‌زاده گفت: امروز ایجاد یک فضای مناسب برای گفتگو کار سختی است اما تشکل ها این بستر را به خوبی می‌توانند فراهم کنند و ما انتظار داریم در این راستا دولت را یاری دهند.

وی عنوان کرد: اعتقاد بنده این است با مشارکت و تبادل اطلاعات مشکلات کارگران و بازنشستگان و ارائه راهکارهای مناسب می‌توانیم بر مشکلات فائق آئیم.

در این دیدار علیرضا امیری رئیس کانون بازنشستگان استان و عضو هئیت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور گفت: در حال حاضر 80 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تأمین اجتماعی داریم که با افراد تحت تکفل خود 65 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و این ترکیب جمعیتی پنجمین استان کشور است و ماهیانه 110 میلیارد تومان پرداختی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران استان است.


وی گفت: بلحاظ اینکه دولت 140 هزار میلیارد تومان بدهی خود را طبق برنامه ششم می‌بایست سالانه 10 درصد پرداخت کند امسال به تعهدخود عمل نکرده و حقوق بازنشستگان چند روز عقب افتاده است.

امیری بیان کرد: در استان سازمان تأمین اجتماعی بابت حق بیمه معوق کارفرمایان 500 میلیارد تومان طلب دارد که برای حمایت از تولید تاکنون با آنها مدارا کرده است.ولی می خواهیم از سرمایه گذار حمایت کنیم. تأمین اجتماعی از کجا بیاورد. شما بعنوان نماینده عالی دولت در استان تلاش کنید تا این موضوع واقع بینانه دنبال شود تا خدای ناکرده برای حاکمیت مشکل ایجاد نشود

 

منبع خبر ایسنا

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :