...

دیدار نوروزی دکتر نوربخش با مدیران و کارکنان

10 / 10
از 1 کاربر
دکتر نوربخش در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان

سازمان تأمین اجتماعی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدرخشد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سال ٩٦ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گذاری شده و تأمین اجتماعی مهمترین سازمانی است که می تواند در تحقق این شعار بدرخشد.

به نق از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در مراسم دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی و موسسات و شرکتهای تابعه در مجتمع نگین غرب تهران برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در رونق کسب و کار و رفع موانع تولید می تواند نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی نیز بنگاه های اقتصادی تابعه سازمان تأمین اجتماعی می توانند نقش اساسی داشته باشند و این شرایط باعث می شود که سازمان تأمین اجتماعی با تلاش مضاعف و کار جدی و اصولی در راستای تحقق شعار سال تلاش کند.

دکتر نوربخش افزود: مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سال جدید با عزم راسخ و هماهنگی و همدلی برای انجام تعهدات و تحقق اهداف عالی سازمانی تلاش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سال ٩٥ برای سازمان تأمین اجتماعی سالی کلیدی و سرنوشت ساز بود و سختی ها و شیرینی های خود را داشت، تصریح کرد: در سال ٩٥ برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با پیگیری های انجام شده و اعلام نظرات تخصصی و کارشناسی به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که بسیاری از مواردی که مغایر با الزامات بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی بود در مراحل بررسی و تصویب و تأیید این برنامه حذف شد.

وی ادامه داد: با درایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه به نحوی تصویب شد که تهدیدی متوجه سازمان تأمین اجتماعی و جامعه شریف بیمه شدگان و بازنشستگان نشود. در برنامه ششم توسعه همچنین برای اولین بار مکانیزم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی طراحی شد و شرایط مناسبی برای پرداخت بدهی دولت بوجود آمده است که می تواند منجر به ارتقاء خدمات سازمان شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در بودجه سال ٩٦ کل کشور پرداخت بخشی از بدهی دولت به تأمین اجتماعی لحاظ شده است، گفت: این کار دستاورد ارزشمندی است و در مجموع در سال ٩٥ در حوزه تقنینی دستاوردهای مناسبی را در سازمان تأمین اجتماعی شاهد هستیم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: در سال ٩٥ دو تعهد اصلی سازمان تأمین اجتماعی شامل پرداخت مستمری و تأمین هزینه درمان جامعه تحت پوشش به موقع و به نحو مناسبی انجام شد و شرایط خوبی در پرداختی ها و ایفای تعهدات سازمان شاهد بودیم.

وی افزود: در سال ٩٥ در مجموع ٥٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان حق بیمه وصول شده است و تمامی این مبلغ بعلاوه سود حاصل از سرمایه گذاری های سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت مستمری و تأمین هزینه درمان بیمه شدگان هزینه شده است.

دکتر نوربخش ادامه داد: مقایسه ارقام وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با سایر ارگانها اهمیت و جایگاه ویژه خدمات سازمان تأمین اجتماعی را به خوبی نشان می دهد به عنوان مثال در سال گذشته مجموع درآمد نفتی کشور حدود ٦٠ هزار میلیارد تومان بوده است.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :