...

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی: جامعه کارگری نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت دارد

10 / 10
از 1 کاربر


عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با بیان اینکه جامعه کارگری با مشکلات بسیاری مواجه است گفت: دولت یازدهم هیچ توجهی به قشرکارگری و مشکلات آن ندارد.

به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، علیرضا امیری شامگاه سه‌شنبه در پنجمین کنگره خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی کارگران در همه صحنه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال جنگ تحمیلی و سنگرهای کار، تولید وسازندگی نقش پررنگی داشته اما متاسفانه تا کنون هیچ دولتی به‌ویژه دولت یازدهم به این قشر و مشکلات آنها توجهی نداشته‌ و در بخش تامین اجتماعی ظلم بزرگی در حق این قشر انجام داده‌اند.

وی افزود: حقوق یک کارگر از ابتدای انقلاب از 9 دلار امروز به 7 دلار رسیده و این درحالی است که هزینه‌ها باتوجه به افزایش چند برابری کالاها چندین برابر شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: جامعه کارگری با مشکلات بسیاری مواجه است که از جمله آنها تبدیل سازمان به صندوق، افزایش بدهی‌ها و عدم اجرای تعهدات قانونی و تغییرات در مدیریت که در 8 سال 6 مدیر عوض شده و هر کدام از این مدیران بدترین ظلم را در حق این کارگران کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور با بیان نارضایتی جامعه کارگری از دولت یازدهم گفت: دولت فعلی با رای کارگری سرکار آمده و باید در قبال حامیان خود انجام وظیفه‌ کند اما متاسفانه تاکنون از سوی دولت هیچ توجهی به جامعه کارگری و بازنشستگان نشده است.

امیری ادامه داد: جامعه کارگرای به‌ویژه بازنشستگان همیشه دغدغه‌هایی از جمله مسائل کارفرمایان و عدم پرداخت حقوق, اخراج و مشکلات قراردادی, بیکاری فرزندان تحصیل کرده خود، عدم کسب وکار و خوابیدن چرخه تولید صنعت از یک طرف و عدم پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی و بحث ادغام درمان که متاسفانه در این راستا انرژی زیادی ازبیمه‌شدگان و بازنشستگان صرف شده و زمانی که زورشان نرسید دولت تدبیر و امید با ترفند وزیر بهداشت منابع درمان این قشر را از سازمان تامین اجتماعی گرفته و آن را صرف بیمه سلامت کنند، را داشته‌اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: دولت یازدهم بحث حقوق شهروندی را مطرح می‌کند اما اینکه پولی که من کارگر باید برای درمان پرداخت کنم و دولت آن را با حاکمیت خود صرف بیمه سلامت کند هیچ سنخیتی با بحث حقوق شهروندی ندارد، دولت باید در این چندماهه باقیمانده از خدمت خود تکلیف جامعه کارگری و بازنشستگان را مشخص کند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه دولت به جامعه کارگری و بازنشستگان گفت: اگر دولت یازدهم حمایت بازنشستگان تامین اجتماعی که نزدیک به هفت میلیون نفر هستند را می‌خواهد باید در افزایش حقوق‌های امسال, اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بخشی از بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام نماید زیرا در غیراین صورت از حمایت جامعه کارگری و بازنشستگان محروم می‌شود.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :