...

سومین المپیاد ورزشی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کشور

1 / 10
از 1 کاربر
رئیس عالی کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی:

برنامه منسجم و هدفمند برای تقویت روحی و جسمی افراد در دوران بازنشستگی وجود دارد


رئیس عالی کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برنامه منسجم و هدفمند برای تقویت روحی و جسمی افراد در دوران بازنشستگی وجود دارد، گفت: سه ‌میلیون‌نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در حال حاضر با احتساب خانواده ٥ میلیون نفر را شامل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی، علی‌اصغر بیات در مراسم اختتامیه سومین المپیاد ورزشی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کشور، اظهار داشت: باید توجه ویژه‌ای به بازنشستگانی که پس از سال‌ها تلاش و کوشش در عرصه تولید و سازندگی  کشور دوران مهمی را پشت سر گذاشته اند،  داشته باشیم.

وی افزود: کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با همکاری معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل امور بازنشستگان و با مساعدت ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بازنشستگان داشته است.

بیات اظهار داشت: این سومین المپیاد ورزشی است که  در قالب طرح «نسیم سلامت» در ٦ رشته ورزشی برای آقایان در رشته‌های شنا، پینگ‌ پُنگ، دارت، شطرنج، تیراندازی و فوتبال دستی برگزار شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی عنوان کرد: المپیاد ورزشی بانوان  بازنشسته و مستمری بگیرسازمان تأمین اجتماعی دی‌ماه سال جاری در استان خوزستان برگزار خواهد شد،که انتظار داریم رؤسای کانونهای بازنشستگی استان‌ها هر چه زودترنسبت به معرفی  نفرات برتر  به کمیته استانی اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این المپیادهای  ورزشی ترویج فرهنگ ورزش های همگانی به منظور حفظ  و ارتقاء سلامت، ایجاد نشاط و شادابی در بین  بازنشستگان و مستمری‌بگیران است ،افزود: هدف از برگزاری ورزش‌های همگانی،نظیر پیاده‌روی ایجاد رضایتمندی در بین جامعه بازنشستگان است.

بیات تصریح کرد: مصمم هستیم تا ورزش را به‌عنوان یک اولویت مهم در زندگی گروه هدف و بازنشستگان نهادینه کنیم و به تمام استان‌ها دستورالعمل ابلاغ ‌شده تا این اهداف را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه معتقدیم که ورزش در زندگی بازنشستگان بسیار بااهمیت است، گفت: کانون‌ها ی استانی را مکلف به این کار بزرگ کرده‌ایم. ورزش را یک نوع سرمایه‌گذاری می‌دانیم چراکه هر چه قدر مردم از سلامتی جسمی برخوردار باشند هزینه درمان کمتر است.

رئیس عالی کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی کشورضمن تشکر ویژه از مدیر عامل سازمان و دیگر دست اندر کاران این دوره از رقابتها اظهار امیدواری کرد که این گونه  برنامه‌ها  برای سال‌های آینده تداوم داشته باشد  وبتوانیم در سال آینده تعداد رشته‌ها را افزایش دهیم.

عبدالرضا محمدی، مدیرکل خدمات عمومی و رفاه سازمان تأمین اجتماعی نیز در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: سازمان تأمین اجتماعی در مسیر خدمت مناسب به ولی نعمتان و ذی نفعان قرار دارد و نتیجه اقدامات و خدمت رسانی موثر و هدفمند این سازمان نیز رضایتمندی بیشتر جامعه تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کرامت رضوی، فرهنگ تکریم بازنشستگان را در سازمان تأمین اجتماعی ارتقاء داده است، گفت: خدماتی که در ٣ سال گذشته با جامعه تحت پوشش سازمان ارائه شده، بی سابقه است.

محمدی از تلاش ها و زحمات مدیریت و کارکنان درمان تأمین اجتماعی لرستان و تمامی کسانی که در برگزاری این المپیاد همکاری داشتند قدردانی کرد.

حمید نخستین مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، برگزاری المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را در راستای افزایش سطح نشاط و سلامت جسمی و روحی آنان دانست.

نخستین با بیان اینکه المپیاد ورزشی برای سومین بار است که با همکاری و همیاری کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور، کانون های کارگران بازنشسته استانی و حوزه های ذیربط سازمان برگزار شد، افزود: با استقبال بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از این طرح مصمم به ارتقاء این برنامه و تلاش بیشتر در ترویج ورزش در جامعه شریف بازنشستگان هستیم.

وی افزود: تمامی هماهنگی ها و اقدامات لازم برای برگزاری مطلوب این المپیاد انجام شده و این برنامه در فضایی پرشور و نشاط توام با رقابت سالم برگزار شد.

دکتر امین بهاروند، مدیردرمان استان لرستان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین در این المپیاد،اظهار داشت: در سالهای گذشته عامل اصلی بسیاری از ناراحتی های مردم بیماریهای واگیر بود که به یُمن تلاشهای علمی انسانها به حداقل رسیده است.

مدیردرمان استان تصریح کرد: در قرن اخیر عامل خیلی از  بیماریها نظیر دیابت، فشار خون ،سرطانها ناشی از کم تحرکی و تغذیه نامناسب است که با روی آوردن به ورزشهای همگانی می توان به مبارزه با این معضلات رفت.

وی از بازنشستگان حاضر در مراسم بعنوان الگوی مناسبی برای جوانان نام برد و هزینه نمودن برای ورزش را بهترین سرمایه گذاری دانست.

شایان ذکراست در این آیین سید شهرام هروی مشاور مدیرعامل در امور ورزش و سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان پیام دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان را قرائت کرد.

در این مراسم از نفرات برتر سومین المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیر با اهداء لوح تقدیر و جوایزی قدردانی بعمل آمد.

در سومین المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، حبیب ناصری از استان فارس، نصرالله یگانه مهر از استان گیلان و سیدمحمد میرسپاسی از استان آذربایجانشرقی در رشته شنا مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.

در رشته دارت جمشید مظفری از استان مرکزی، علی شمسی راوری از استان کرمان و عباس عطاریان از استان فارس رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

مرتضی جمالکه از استان مرکزی، وحید منصوری پناه از استان کرمان و رضا ایمانی از استان همدان مقام اول تا سوم رشته تیراندازی را از آن خود کردند.

جلیل محمد زاده از استان خراسان رضوی، حمید گل محمدزاده از استان آذربایجان شرقی و بابک فتاحی از استان لرستان در رشته پینگ پنگ مقام اول تا سوم را بدست آوردند.

در مسابقات شطرنج نیز حسن اکبرنژاد از استان آذربایجان غربی، سیاوش شجاعی از استان مرکزی و غلامرضا امیرپور از استان قزوین موفق به کسب عناوین اول تا شوم شدند.

در رشته فوتبال دستی نیز محمدتقی کاظمی از استان قزوین، نادر برومند از استان گیلان و غلامرضا پورکاظمی از استان همدان رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند. 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :