...

سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی در حال تنظیم است

1 / 10
از 1 کاربر
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی:

سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی در حال تنظیم است

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید پیگیر تنظیم و ابلاغ سیاست های کلی بیمه و تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری بوده ایم و این سیاست ها با موافقت معظم له در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تنظیم است و امیدواریم با ابلاغ آن شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم و یکی از آرزوهای کارشناسان و دلسوزان سازمان با ابلاغ این سیاست ها محقق می شود.

سیاست های کلی مقام معظم رهبری در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی در حال تنظیم است

به نقل از تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار با اعضای کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: ما بازنشستگان و کارگران را صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی می دانیم و برگزاری جلسه با این عزیزان نیز فرصت مغتنی است تا مسائل سازمان را مطرح کنیم و گزارشی از وضعیت سازمان ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش ماهیانه ٥٢٠٠ میلیارد تومان پرداخت می کند، اظهار داشت: مقایسه این مبلغ با بودجه عمومی کشور که ماهیانه در حدود ١٨٠٠٠ میلیارد تومان است، نشان دهنده اهمیت و جایگاه قابل توجه این سازمان در کشور است.

دکتر نوربخش در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با هزینه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: این سازمان ماهیانه ٣٤٠٠ میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند که برابر با هدفمند سازی یارانه ها است. همچنین ماهیانه ٢٢٠ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری و ٤٠٠ میلیارد تومان بابت خدمت رسانی به بیمه شدگان در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی هزینه می شود. همچنین ماهیانه ١٠٠٠ میلیارد تومان به بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرار داد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر می رسد، ادامه داد: در سازمان تأمین اجتماعی شاهد افزایش غیر منطقی تعداد بازنشستگان در سال های گذشته بوده ایم و همین موضوع باعث شده است که افزایش مناسب حقوق بازنشستگان به سختی انجام شود.

دکتر نوربخش تصویب نحوه پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را از موارد قابل توجه برنامه ششم توسعه دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تصویب نهایی این قانون زمینه مناسبی برای افزایش بنیه مالی سازمان تأمین اجتماعی و ارتقای خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان فراهم شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات و محدودیتهای اقتصادی در سال های اخیر اقدامات بسیار مناسبی در راستای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی انجام داده است و ١٧٠٠٠ میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان پرداخت شده است.

دکتر نوربخش گفت: ارتقای خدمات سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان با جدیت دنبال می شود و ارتقاء هتلینگ بیمارستانها که از سال گذشته در دستور کار قرار دارد تا پایان سال جاری در همه بیمارستان های این سازمان انجام می شود.

وی افزود: توسعه مراکز درمانی نیز به خوبی در حال انجام است و در استان های مختلف عملیات احداث مراکز درمانی با جدیت دنبال می شود.

دکتر نوربخش گفت: در تهران نیز عملیات احداث بیمارستان های جدید به خوبی در حال انجام است و بیمارستان جدید ٦٠٠ تخت خوابی شهید فیاض بخش و همچنین بیمارستان جدید هدایت در حال احداث است.

وی افزود: ارتقاء هتلینگ بیمارستان های شهید لواسانی و اسلامشهر نیز انجام شده و شاهد بهبود خدمت رسانی این مراکز هستیم.

دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه از تصویب سفرهای زیارتی عتبات عالیات بازنشستگان در هیأت مدیره این سازمان خبر داد و گفت: بزودی اعزام بازنشستگان نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: طرح کرامت رضوی برای اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس در سال جاری در حال انجام است و تا پایان سال ٢٦ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

دکتر اعتصامی با اشاره به برنامه سازمان تأمین اجتماعی برای انتشار خاطرات و تجربیات بازنشستگان شاخص این سازمان گفت: جلد دوم کتاب خاطرات ماندگار در حال تهیه است و در این کتاب خاطرات بازنشستگان شاخص تأمین اجتماعی ثبت و منتشر می شود.

وی تشویق و ترغیب بازنشستگان به مطالعه را از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی برای برقراری ارتباط بین کانون های بازنشستگان و کتابخانه های عمومی در حال انجام است تا بازنشستگان بتوانند با سهولت بیشتری از خدمات کتابخانه های عمومی بهره‌مند شوند.

دکتر اعتصامی از فراهم شدن مقدمات برگزاری المپیاد ورزشی بازنشستگان خبر داد و گفت: این اقدام سازمان تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء روحیه و نشاط بازنشستگان انجام می شود.

محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه با اشاره به تلاشهایی که برای جدا شدن بخش درمان از سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود، گفت: از منظر بیمه ای و کارشناسی این کار دو خسارت عمده برای این سازمان خواهد داشت که بر همین اساس با این اقدام مخالفیم.

وی افزود: خدمات درمانی و سایر خدمات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی مشوق اصلی برای جذب بیمه شدگان به سازمان تأمین اجتماعی است و اقشار مختلف مردم برای استفاده از خدمات درمانی جذب این سازمان می شوند و در بلند مدت نیز از مزایای بازنشستگی استفاده می کنند.

زدا ادامه داد: موضوع دیگری که لازم است به آن توجه شود این است که بخشی از خدمات کوتاه مدت بین بخش بیمه ای و درمانی سازمان مشترک است و امکان جداسازی خدمات بیمه ای و درمانی سازمان به سادگی میسر نیست و تفکیک بخش درمان و بیمه تأمین اجتماعی از نظر فنی و اجرایی امکان پذیر نیست و علاوه بر آن بر عملکرد بخش بیمه ای تأمین اجتماعی نیز تأثیر منفی می گذارد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال پرداخت هزینه اروتز و پروتزها که در سال گذشته ١٠٠٠ میلیارد تومان برای آن هزینه شد؛ محل تأمین هزینه آن از اعتبارات بخش درمان است اما مکانیزم اجرایی و بررسی پرونده فنی در بخش بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی انجام می شود.

رحیم اردلان، معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای ماه جاری ١٢ هزار و ٤٦٠ نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شده اند. ارزیابی انجام شده نشان داده است که بازنشستگان از طرح کرامت رضوی رضایت داشته اند

وی افزود: اعزام بازنشستگان طبق برنامه ریزی انجام شده تا ١٥ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و تا پایان سال ٢٦ هزار نفر به این سفر اعزام می شوند.

پاکزاد، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران گفت: ما اموال سازمان تأمین اجتماعی را حق الناس و متعلق به جامعه کارگران و بازنشستگان می دانیم و علاقه و تعصب بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی ناشی از همین موضوع است.

وی افزود: بازنشستگان تأمین اجتماعی بعد از سپری شدن دوران فعالیت اقتصادی و کسب درآمد و بیمه پردازی تنها به سازمان تأمین اجتماعی چشم دوخته اند تا با مستمری که از این سازمان می گیرند گذران زندگی کنند و خدمات درمانی مناسب و رایگان تأمین اجتماعی نیز پناهگاه بازنشستگان در زمان بیماری است.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: ٦٠٠ نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی  در استان تهران هستند که از خدمات کانون های بازنشستگان این استان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ما تأمین اجتماعی را یک سازمان موفق می دانیم، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان حفظ استقلال و تمامیت این سازمان است و طرح پیشنهادات و اقداماتی که توسط عده ای برای جدا کردن حوزه درمان از این سازمان صورت گرفته باعث نگرانی و ناراحتی جامعه بازنشستگان می شود.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :