...

افزایش 14 درصدی حقوق کارگران

5 / 10
از 2 کاربر

 

به گزارش کانون عالی گفتگوی وی‍ژه خبری شبکه دو سیما شب گذشته با موضوع دستمزد کارگران با حضور معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی، رئیس هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در این برنامه گفت: مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آِینده معادل افزایش چهارده درصدی حقوق کارگران، افزایش خواهد یافت.

علی اصغر بیات با اشاره به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان کشوری گفت: در نگاه به بازنشستگان نباید تبعیض وجود داشته باشد بلکه باید همه بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی یکسان دیده شوند.

وی با بیان اینکه در فاصله سالهای 59 تا 69 مستمری بازنشستگان افزایش نیافته است افزود: به همین علت فاصله و شکافی در دریافتی های بازنشستگان ایجاد شد.

بیات گفت: از سال 88 تاکنون در تلاش برای اجرای همسان سازی دریافتی بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی هستیم.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزود: مسئولان دولتی اعلام کردند در برنامه ششم توسعه موضوع همسان سازی گنجانده خواهد شد.

بیات با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق 13 میلیون بیمه پرداخت افزایش یافته است افزود: بر همین اساس باید مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش یابد.

وی با اشاره به انباشته شدن یکهزار و 110 میلیارد تومانی بدهی های دولت، از دولت پنجم تاکنون به تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که این بدهی ها با برنامه و زمان بندی مشخص به تأمین اجتماعی پرداخت شود بخش عمده ای از مشکلات مستمری بگیران حل خواهد شد.

بیات: هزینه‌های خرید 400 هزار تومان افزایش یافته

بیات با بیان اینکه ماهانه تأمین اجتماعی 3 هزار میلیارد تومان به عنوان حقوق به بازنشستگان پرداخت می کند افزود: این در حالی است که حقوقی که مستمری بگیران دریافت می کنند با هزینه های زندگی شان همخوانی ندارد به طوری که هزینه های خرید نسبت به پارسال 400 هزار تومان تفاوت کرده است.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی از دولت و مجلس خواست چنانچه قانون حمایتی از بازنشستگان تصویب می شود بدون تبعیض باشد و بار مالی آن هم در نظر گرفته شود.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :