...

اعزام 1600 بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس تا پایان سال

10 / 10
از 1 کاربر


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی خبرداد:

اعزام 1600 بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس تا پایان سال


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال جاری حدود 1600 نفر دیگر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و برنامه اعلام شده از سوی سازمان برای اعزام 25 هزار نفر به طور کامل محقق می‌شود.

اعزام 1600 بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس تا پایان سال

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی در جلسه ارائه گزارش تفصیلی  طرح اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس( کرامت رضوی) که با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد، افزود: برای اجرای این طرح در سال آینده نیز 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طرح کرامت رضوی با لطف خداوند اجرایی شده است، گفت: در این طرح 23 هزار و 400 نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی تا کنون به زیارت آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند و اعزام بازنشستگان عزیز تا رسیدن به 25 هزار نفری که در ابتدای سال اعلام شد، تداوم خواهد یافت.
دکتر اعتصامی، اجرای طرح کرامت رضوی را کار فرهنگی با ارزشی توصیف کرد و افزود: تلاش فراوانی صورت گرفته است که در اجرای این طرح یک بسته فرهنگی مناسب در اختیار زائران باشد و مستمری بگیران عزیز در قالب طرح کرامت رضوی با رضایت کامل و استفاده مطلوب از تسهیلات در نظر گرفته شده به مشهد مقدس مشرف شوند.
وی افزود: برای این عزیزان محصولات فرهنگی متناسب با شرایط آنها از جمله کتاب‌های مصور و همچنین کتابهای دعا با خط درشت و ترجمه روان در نظر گرفته شده است.
دکتر اعتصامی ادامه داد: همراهی روحانیون با این کاروان‌ها نیز از جمله برنامه هایی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و روحانیون در اجرای این برنامه فرهنگی نقش بسیار مهمی خواهند داشت.
وی گفت: تا پایان سال بانک اطلاعاتی افراد اعزام شده به مشهد مقدس تکمیل و اسامی و مشخصات تمامی افراد اعزام شده جمع آوری می شود.
دکتر اعتصامی افزود: گزارش اجرای طرح کرامت رضوی را به مبادی گوناگون ارائه خواهیم کرد و همچنین این گزارش را به عنوان یک نوآوری به سازمان بین المللی تأمین اجتماعی نیز ارائه می‌دهیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای طرح کرامت رضوی در سال 95 نیز بر پایه اطلاعات استخراج شده در سال جاری انجام خواهد شد.
وی افزود: اعتباری نیز از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی در این سفرها در نظر گرفته شده است و یک فرآیند فرهنگی را در درون این فرآیند فرهنگی اجرا می‌کنیم.

مدیرکل خدمات عمومی و رفاه سازمان تأمین اجتماعی:
اجرای طرح کرامت رضوی  برای سازمان تأمین اجتماعی افتخار است

مدیر کل خدمات عمومی و رفاه سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست، اجرای طرح کرامت رضوی را افتخاری  دانست که نصیب این سازمان و همکاران آن شده است.
مهندس عبدالرضا محمدی گفت: طرح کرامت رضوی در سال جاری با موفقیت اجرایی شد.
وی افزود: اجرای این طرح با کانون‌های بازنشستگان بوده است و در اجرای طرح تمامی حوزه‌های سازمان تأمین اجتماعی مشارکت و همکاری کامل داشته‌اند.
محمدی تصریح کرد: در سال جاری این کار فرهنگی ارزشمند و ماندگار پایه‌ریزی شد و بر اساس اعتبارات موجود این برنامه را اجرا کردیم.
وی اظهار داشت: نقاط ضعف و قت این طرح را به خوبی ارزیابی می‌کنیم تا در سال آینده بتوانیم این طرح را با شرایط بهتری اجرا کنیم.

 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی:
طرح کرامت رضوی تا 20 اسفند ماه سال جاری ادامه می یابد

در ادامه این نشست، مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی  با بیان اینکه طرح کرامت رضوی به خوبی پیش رفته است، گفت:  تا پایان سال به برنامه پیش بینی شده یعنی اعزام 25 هزار نفر خواهیم رسید.
محمد قوامی افزود: در پایان سال جاری گزارش کاملی از تعداد زائران اعزم شده با تفکیک هر استان ارائه خواهد شد.
قوامی گفت:  طرح کرامت رضوی در سال 94 تا بیستم اسفند به اتمام خواهد رسید.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی:
سهمیه بیشتری به استان های محروم در طرح کرامت رضوی اختصاص یافته است

همچنین رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: از دکتر نوربخش بابت احیای معاونت فرهنگی ، اجرای طرح کرامت رضوی، نسیم سلامت، یک درصد رهن کانونها، خرید زائر سرا، اعزام بازنشستگان به عتبات تشکر می‌کنیم.
علی اصغر بیات افزود: طرح کرامت رضوی با دلسوزی و همکاری کامل تمامی عوامل اجرایی به نتیجه مطلوب رسید و انعکاس خوبی نیز در کشور داشته است.
وی ادامه داد: کانونهای بازنشستگان در سراسر کشور بر اساس اولویت بندی و با رعایت عدالت نسبت به معرفی افراد به سازمان تأمین اجتماعی اقدام می کنند و سرانه هر استان به صورت عادلانه مشخص می‌شود.
به گفته بیات در این طرح سعی شده است که به استانهای محروم سهمیه بیشتری اختصاص یابد و اولویت اعزام نیز با مستمری بگیران حداقل بگیر، افراد معلول، ایثارگران و افرادی که تا کنون به سفر مشهد مشرف نشده‌اند بوده است.
وی اظهار داشت: تاکنون 91 کاروان از استان‌های سراسر کشور به این سفر معنوی اعزام شده‌اند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار امیدواری کرد در سال آینده نیز این طرح با کیفیت بیشتر و شرایط مناسب تر اجرا شود.
همچنین، رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان استان البرز در این جلسه گفت: در طرح کرامت رضوی بدون شک امکان اعزام تمامی متقاضیان وجود نخواهد داشت و باید برای سال‌های آینده به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که روند افزایش ظرفیت‌ها ادامه یابد و از طرفی افرادی که در سال جاری امکان اعزام آنها فراهم نشده است، در سال‌های آینده امیدوار به اعزام باشند.
قلی شادبخش افزود: سهمیه موجود نیز باید مراقبت شود تا در بین استانها و همچنین شهرستانهای هر استان به صورت عادلانه توزیع شود و در معرفی افراد نیز عدالت رعایت شود.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :