...

درخواست رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور از رئیس جمهور برای مخالفت با طرح ادغام درمان

10 / 10
از 1 کاربر



رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور در نامه ای سرگشاده به دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه رئیس جمهور همیشه و در همه جا حمایت و کمک های خود را از اقشار کارگران و بازنشستگان دریغ ننموده است ؛ در خصوص طرح ادغام درمان نیز خواستار حمایت جدی ایشان و مخالفت با این طرح شد.

درخواست رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور  از رئیس جمهور برای مخالفت با طرح ادغام درمان

به گزارش روابط عمومی کانون عالی ؛متن کامل نامه  علی اصغر بیات ،رئیس کانون عالی کارگران بازنشستگان کشور به دکتر روحانی به شرح زیر است:


برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور محبوب

با تقدیم سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    احتراماً ، همانگونه که مستحضرید آبادانی و پیشرفت میهن اسلامی مدیون همت و تلاش خستگی ناپذیر اقشاری است که با صرف همه توان خود در عرصه های گوناگون کار و تولید ، امید به فردایی روشن ، بهرهمندی از پشتوانه ای قابل اتکا داشته اند. در واقع کارگران شاغل ، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی وامدار نسل های گذشته هستند که منابع ، سرمایه ها و اندوخته های سازمان تامین اجتماعی را به امانت واگذار نموده لذا حفظ و حراست از آنها را از وظایف مهم خود می‌دانند. برخورداری از خدمات درمان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور که با تلاش مستمر و بین نسلی این عزیزان حاصل شده حائز ارزش و اهمیت بسیاری است که ضروری است به هنگام اتخاذ تصمیمات و سیاستهای کلان کشور در رتبه نخست توجه و اهتمام قرار گیرد. متاسفانه خبرهای ناخوشایند و نگران کننده در مورد ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه سلامت، فضای آرامش خاطر قشر عظیمی از جامعه متلاطم شده است. اصرار بر اجرای این سیاست که سازوکار اجرایی آن دارای اشکالات جدی بوده و بارها با دلایل مختلف کارشناسی ، شرعی و قانونی مواجه شده است به نوعی دست اندازی و تهدید منافع میلیون ها کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر زحمتکش سازمان تامین اجتماعی تلقی می‌گردد و پیامدهای جز خسران و زیان بخش عظیمی از جامعه را در پی نخواهد داشت.
منابع ، ذخایر ، سرمایه ها ، تجهیزات ، دارائی‌ها و هر آنچه که در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی را به عنوان سازمان عظیم مردمی و خدمتگزار به اقشار مختلف جامعه معرفی می‌نماید، حق الناس و دارای صاحبان و مالکانی مشخص است که در زمره منابع بیت المال محسوب نمی‌شوند. از طرفی بر اساس مفاد بند ب ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره های آن ، ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سایر صندوق های بیمه ای مجوز قانونی ندارد. ضمن آنکه اصولا اجرای این طرح با اصول حرفه ای بیمهای مغایرت داشته و به دلایل شرعی نیز دارای اشکالات عمده و اساسی است. بحمدا... با رویکرد مدبرانه دولت تدبیر و امید در اداره کشور و حرکت در مسیر جلب رضایت آحاد جامعه و تلاش قابل ستایش در زمینه بهره مندی اقشار کم توان و رنج کشیده بویژه قشر معزز بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور از امکانات و زیر ساخت هایی که خود در ایجاد سنگ بنای آن نقشی اسامی داشته اند، امید آن می‌رود تا این چالش مهم نیز مرتفع و آرامش خاطر این عزیزان خاتمه گردد.
در خاتمه از ریاست محترم جمهور محبوب کشور عزیزمان استدعا داریم همانگونه که همیشه و در همه جا حمایت و کمک‌های خود را از قشرهای کارگران و بازنشستگان دریغ ننموده‌اید در این خصوص نیز به جد از حقوق ما بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی حمایت و مخالفت خود را با طرح ادغام اعلام فرمائید.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :