...

متن نامه کانون عالی به کانون های استانی در خصوص برگزاری همایش کانون های بازنشستگان سراسر کشور

10 / 10
از 1 کاربر

 

 

 

رئیس محترم هیات مدیره کانون  کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان ......

با سلام


    احتراماً ، ضمن عرض سپاس از حضور و مشارکت موثر جنابعالی در همایش اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور ( 19 لغایت 21 مهر 94- دهکده ساحلی بندر انزلی ) همانگونه که مطلعید همیاری و همکاری سازنده کانونهای بازنشستگی بعنوان نمایندگان قشر معزز بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور و بهره مندی از خرد جمعی با هدف رفع مشکلات و مسائل موجود از سرمایه های ارزشمندی است که یقیناً نمایندگان و خدمتگزاران شما را در کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر دلگرم و به تداوم خدمتگزاری صادقانه و تعامل با مسئولان سازمان و نهادهای مهم کشور مصمم می‌نماید. خداوند منان را شاکریم که در فضایی دوستانه و با هدفی مشترک که همان خدمت به آحاد بازنشستگان ومستمری بگیران است توفیق حضور در کنار شما عزیزان را داشته ایم. چنانچه پیشنهادی در راستای هر چه مطلوب‌تر و پربار برگزار نمودن همایش‌ها و نشستهایی این چنینی مدنظر آن برادر بزرگوار و سایر اعضای محترم هیات مدیره کانون است ، با انعکاس آن به کانون عالی کارگران بازنشسته مستمری بگیر سراسر کشور ما را از نقطه نظرات دیدگاههای ارزشمند خود مطلع و بهره مند سازید.
ذیلاً به اهم محورها و مسائل مطرح شده که به تفکیک در کمیته های تخصصی همایش مطرح و مود بحث و تبادل نظر قرار گرفته است جهت بهره برداری اعلام می‌گردد:
الف : کمیته مالی
1-    با توجه به اهمیت فرآیندهای مالی در فعالیتها و اقدامات کانونهای بازنشستگی ، بر نحوه نگهداری حسابها، ضرورت آموزش مسئولان مالی کانونها بصورت منطقه‌ای و یا کشوری و همچنین اتخاذ سازوکاری به منظور نظارت کانونهای استانی و کانون عالی بر عملکرد مالی کانونهای بازنشستگی تاکید شد.
2-    در همین راستا استفاده کانونها از دفاتر حسابداری و ثبت عملیات مالی در آن و تائید بیلان مالی توسط مجمع و ارسال به کانون عالی تاکید شد، تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری بعمل آید.
ب : کمیته بیمه تکمیلی درمان و عمر
1-    با توجه به اهمیت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و مستمری بگیران ، تداوم اجرای این بیمه با محوریت کانون عالی مورد توافق اکثریت اعضاء قرار گرفت و متمرکز بودن اجرای آن توسط کانون عالی را از امتیازات آن قلمداد نمودند لذا مقرر شد کانون عالی قرارداد کلی را با شرکت بیمه گزار منعقد و اجرا و ابلاغ نماید.
2-    اجرای بیمه عمر بازنشستگان و مستمری بگیران از دیگر موارد مطرح شده بود که مورد توافق اعضاء قرار گرفت.
شایان ذکر است کانون عالی پیگیری لازم در راستای جلب حمایت حداکثری سازمان تامین اجتماعی در تقبل هزینه های بیمه تکمیلی و بیمه عمر را انجام خواهد داد.
ج : کمیته فرهنگی و ورزشی :
 ترویج فرهنگ ورزش و سلامتی بویژه ورزشهای همگانی و تشکیل کمیته های ورزشی در این خصوص در سطوح کانونهای شهرستانی ، استانی و کشوری ، برگزاری رقابتها و مسابقات ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران ، افزایش بودجه برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی، استفاده ازامکانات و تجهیزات ورزشی سازمان و وزارت تعاون در سطح کشور و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران از اهم مسائل و مطالب مطرح شده در این خصوص می‌باشد.
د: کمیته امور سیاحتی و زیارتی
از اقدامات سازمان در راستای طرح ها و برنامه های رفاهی و زیارتی از جمله طرح کرامت رضوی تقدیر و تشکر بعمل آمد و بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات احتمالی آن با انجام مدیریت واحد متمرکز تاکید شد. همچنین با توجه به اثرات مفید چنین طرح هایی در ارتقای انگیزه و سلامت جسمی و روحی بازنشستگان و مستمری بگیران مقرر شد سازمان تامین اجتماعی این طرح را در سالهای بعد نیز ادامه دهد. انجام برنامه ریزی لازم به منظور اعزام بازنشستگان و مستمری بگیران استانهای خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی به سفر زیارتی شیراز و قم مطرح و مقرر شد پیگیری لازم در این زمینه بعمل آید.
تقبل هزینه های ایاب و ذهاب زائران طرح کرامت رضوی توسط سازمان ، پیش بینی بکارگیری مدیر گروه برای     بهره مندی زائران از اماکن زیارتی مشهد مقدس نیز از دیگر موضوعات مطروحه در این کمیته بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ه : کمیته بیمه درمان مستقیم و غیر مستقیم
1-    اجرای کامل قانون الزام ، انجام پیگیری های لازم در سطوح مختلف و در مراکز مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور مانند هیات دولت ، مجلس شورای اسلامی و ... به منظور تحقق این مهم.
2-    تقویت و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان در سراسر کشور و بهبود خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری بگیران و ارتقای سطح رضایت این عزیزان از جمله راه اندازی و تجهیز مراکز درمانی در شهرستانهای کوچک
3-    برخورداری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امکانات درمانی دولتی در سطوح مختلف و در سراسر کشور بدون پرداخت فرانشیز و هزینه های درمانی که انتظار می‌رود از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد پیگیری قرار گیرد.
4-    انجام رایگان چکاپ بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت سالیانه در مراکز درمانی سازمان و یا سایر مراکز که در نهایت کاهش هزینه‌های درمان برای سازمان را نیز بدنبال خواهد داشت .
5-    حضور بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در ترکیب هیات امنای مراکز درمانی سازمان در سراسر کشور
6-    قانون ارجاع با دقت در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران اجرا شود.
7-    مخالفت با ادغام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان
و : کمیته همسان سازی حقوق و مزایا
1-    تسریع در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق و مزایا ( همسان سازی ) و انتظار پیگیری‌های لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی با هدف تحقق این امر مهم
2-    اتخاذ وحدت رویه در پرداخت مزایا به بازنشستگان تامین اجتماعی همانند کارکنان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی
3-    انتظار پیگیری‌های لازم از کانونهای استانی به منظور انجام مذاکرات و رایزنی‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا تحقق اجرای قانون همسان سازی و همچنین تشکیل کمیته‌ای حقوقی در این زمینه
4-    وفق ماده 96 قانون تامین اجتماعی ، ماده 41 قانون کار ، افزایش حقوق و مزایا بر اساس نرخ تورم واقعی و تامین سبد حمایتی کالا تاکید شد.
5-    استقلال سازمان تامین اجتماعی ، حفظ و حراست از منابع و سرمایه های آن و عدم تقبل و پوشش سایر صندوق های بازنشستگی توسط سازمان تامین اجتماعی
6-    انجام پیگیری های لازم از سوی کانون عالی در راستای تحقق قانون همسان سازی با توجه به نظر مساعد وزارت تعاون در اجرای قانون مزبور در برنامه ششم توسعه
توفیق روزافزون همه شما عزیزان را در سنگر خدمتگزاری به آحاد شریف بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر کشور از خداوند منان خواستارم. 

       و من ا... توفیق

                              علی اصغر بیات             
                                                                              رئیس کانون عالی بازنشستگان
                                                                              سازمان تأمین اجتماعی کشور 

 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :