...

متن نامه کانون عالی به دکتر نور بخش در خصوص برگزاری همایش اعضای هیئت مدیره کانونهای کارگران بازنشسته سراسر کشور

10 / 10
از 1 کاربر

 

 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوربخش
مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی


با سلام


   همانگونه که مستحضرید همایش اعضای هیئت مدیره کانونهای کارگران بازنشسته سراسر کشور از تاریخ 19 لغایت 21 مهرماه 1394 در مجموعه دهکده ساحلی بندر انزلی با حضور قریب به 280 نفر از اعضای محترم هیات مدیره کانونهای بازنشستگی در فضایی سازنده و مبتنی بر خرد جمعی و با هدف دستیابی به راهکارهای تقویت تعاملات فی مابین با سازمان تامین اجتماعی از طریق طرح ، بررسی و پیگیری اهم مسائل و مطالبات قشر معزز بازنشستگان و مستمری بگیران در غالب کمیته‌های تخصصی برگزار گردید. اینجانب ضمن عرض سپاس از حمایتهای مشفقانه جنابعالی و سایر مدیران بویژه جناب آقای دکتر راعی قائم مقام مدیرعامل و همراهان ایشان که موجبات هم افزایی و همکاری متقابل را فراهم نموده‌اند اختصاراً به اهم محورها و مطالب مطرح شده در گردهمابی مزبور اشاره می‌نمایم . امیدوارم همانند گذشته با تداوم روحیه وفاق و همدلی، تمامی موانع و مشکلات پیش‌روی جامعه بزرگ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مرتفع و شاهد رضایتمندی روزافزون این عزیزان در حوزه‌های مختلف باشیم.
1.    یکی از مسائل مهمی که در این همایش مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت موضوع نظام پرداخت متمرکز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بود و از آنجائیکه ابهامات و پرسشهای بسیاری پیرامون نحوه اجرای آن ، کنترل و مدیریت پیامدهای ناشی از اجرا و همچنین ضرورت رفع نگرانی های قشر معزز بازنشستگان و مستمری بگیران در این خصوص توسط اعضای هیات مدیره کانونهای بازنشستگی مطرح بود ، کانون عالی کارگران بازنشسته با بهره مندی از بیانات و توضیحات مسئولان محترم  سازمان در همایش و پاسخگویی اقناعی به حضار ، نسبت به رفع دغدغه ها و ابهامات اقدام نمود. از اینرو مقرر شد با تشکیل جلسات متعدد فیمابین مسئولان کانونهای استانی و مدیران حوزه بانک رفاه و مدیران تامین اجتماعی استانها هم افزایی و هماهنگی لازم در این زمینه بعمل آید و مشکلات احتمالی به حداقل ممکن کاهش یابد.
2.    ضمن تاکید بر بین نسلی و حق الناس بودن منابع و سرمایه های سازمان تامین اجتماعی نسبت به ضرورت پرداخت بدهی جاری و سالیانه دولت به سازمان و همچنین اتخاذ سازگاری به منظور پرداخت سهم بدهی جاری و سالیانه دولت به سازمان و همچنین اتخاذ سازوکاری به منظور پرداخت سهم بدهی‌های انباشته دولت در سالیان گذشته تاکید گردید. لذا پیگیری لزوم تحقق این مهم در تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 1395 کشور کاملاً ضروری به نظر می‌رسد.
3.    وفق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بند 39 قانون بودجه سال 1388 در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با عنایت به سپری شدن مدت زمان مدیدی از تصویب قانون مذکور و وعده‌های داده شده در این زمینه، پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی تا حصول نتایج لازم و اجرایی شدن قانون مزبور با پیش بینی اعتبارات لازم در برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 1395 مورد تاکید حضار قرار گرفت.
4.    موضوع تغییر و اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی با هدف اجرای کامل اصل سه جانبه گرایی و حضور نماینده بازنشستگان و مستمری بگیران در حوزه های تصمیم گیر سازمان از مسئولان امر و دولت محترم درخواست شد.
5.    برگزاری همایش های مسئولان کانونهای کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در ابعاد مختلف آموزشی و هم اندیشی فرصتی مغتنم به لحاظ تقویت مناسبات و تعاملات سازنده با سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی محسوب شده لذا بر تداوم این روند تاکید گردید.
6.    با توجه به وظایف و رسالتهای مطرح سازمان تامین اجتماعی در قبال جامعه مخاطب، انتظار اعمال هرگونه سیاستهای حمایتی و امدادی توسط سازمان مردود دانسته شد. از اینرو هرگونه تحمیل تکالیف و تعهدات از سوی دولت و مجلس محترم بدون پیش بینی اعتبارات و منابع مالی را برای این سازمان بسیار مهم مخرب و مشکل آفرین می‌دانیم.
7.    بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی که مقرر می‌دارد سالی حداقل یکبار متناسب با تورم جامعه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران افزایش یابد . پیگیری تحقق موضوع مذکور از طرف مدیران و مسئولان محترم سازمان را خواستاریم.
8.    با توجه به بروز تغییرات در سبک زندگی شهر نشینی و دامنگیر شدن تبعات منفی آن برای قشر بازنشستگان و مستمری بگیران سالمند ، تاسیس آسایشگاه ویژه سالمندان توسط سازمان تامین اجتماعی را اقدامی مناسب و موثر در این زمینه می‌دانیم.
9.    از حمایت مدیران و مسئولان سازمان در تقبل بخشی از هزینه های بیمه تکمیلی و عمر بازنشستگان و مستمری بگیران تقدیر نموده و درخواست می‌نمائیم با اجرای کامل قانون الزام رعایت حداکثری عزیزان بازنشسته و مستمری بگیر در این حوزه حاصل شود.
10.    با توجه به اثرات و پیامدهای مطلوب اجرای طرح های رفاهی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران از قبیل طرح کرامت رضوی ، طرح نسیم سلامت و المپیاد ورزشی که مورد استقبال بازنشستگان و مستمری بگیران معزز قرار گرفت، با اعلام خرسندی و تشکر از زحمات و تلاش های صورت پذیرفته از سوی جنابعالی و همه مدیران و مسئولان حوزه های ذیربط سازمان بر تداوم اجرای چنین اقدامات و برنامه هایی تاکید شد.
توفیق روزافزون تمامی خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی را از خداوند منان خواستارم.
                                                                                                و من ا... توفیق

                                                                                                                                            علی اصغر بیات             
                                                                                                                                رئیس کانون عالی بازنشستگان
                                                                                                                                سازمان تأمین اجتماعی کشور 

 

رونوشت :   
-    جناب آقای دکتر کبریائی زاده رئیس محترم هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی جهت استحضار
-    جناب آقای حیدری نائب رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی جهت استحضار
-    جناب آقای دکتر راعی قائم مقام محترم مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی جهت استحضار
-    جناب آقای اعتصامی معاونت محترم فرهنگی سازمان تامین اجتماعی جهت استحضار
-    جناب آقای نخستین مدیر کل محترم فرهنگی سازمان تامین اجتماعی جهت استحضار

 


 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :