...

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی: باید مراقب اموال بیمه شدگان در سازمان تأمین اجتماعی باشیم

10 / 10
از 1 کاربر

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی حق الناس است و باید مراقب باشیم در این سازمان حق کسی ضایع نشود و مراقب اموال بیمه شدگان این سازمان و نحوه هزینه کردن آن باشیم.


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد حسن زدا در دیدار با اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: راهبرد اصلی تأمین اجتماعی در دنیا بیمه های اجتماعی و حمایت اجتماعی است و از طریق بودجه عمومی و منابع دولتی تأمین می شود.
وی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در ایران با اموال و سرمایه بیمه شدگان ایجاد شده و اداره می شود.
وی تصریح کرد: با تصویب قانون بازنشستگی با 60 سال سن و 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه 60 هزار مستمری بگیر به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شد، اما منابع مؤثری برای تأمین مالی مستمری آنان به این سازمان ارائه نشده است.
معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر 165 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری از این سازمان دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه، تأمین اجتماعی 18 خدمت گوناگون به بیمه شدگان این سازمان ارائه می کند افزود: خدمات درمانی، مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری غرامت دستمزد ایام  بیماری و ایام بارداری، غرامت مقطوع نقص عضو، کمک هزینه سفر و اقامت بیمار، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد، عیدی، هزینه وسایل کمک پزشکی و حمایت های ویژه بر اساس قانون تأمین اجتماعی به بیمه شدگان پرداخت می شود.
زدا اظهار داشت: در حال حاضر نسبت پشتیبانی در سازمان تأمین اجتماعی شش و دو دهم درصد است که این رقم در سال های اخیر ثابت مانده اما افزایش بیمه شدگان بر روی آن اثرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: از سال های 86 و 87 دولت نقش کارفرمایی پیدا کرد، اما کارفرمای بدحسابی که به موقع حق بیمه خود را پرداخت نکرده است.
وی گفت: یک میلیون و 200 هزار بیمه شده از طریق قانون هدفمندی یارانه ها به سازمان تأمین اجتماعی اضافه شدند و هزینه هایی از طرف دولت به این سازمان اضافه شد، اما منبع مالی به این سازمان تزریق نشد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:
شرکای تأمین اجتماعی مطالبات متعددی از این سازمان دارند

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی نیز با اشاره به اینکه این سازمان در سه حوزه درمانی، بیمه ای و اقتصادی فعالیت می کند، گفت: تأمین اجتماعی سازمان عظیمی است که دارای شرکای مختلف اجتماعی است که مطالبات متعددی از سازمان دارند.
عبدالرحمن تاج الدین افزود: برگزاری چنین جلساتی براساس اعلام و معرفی خدمات در دوره فعلی مدیریت و استماع راهکارها و اندیشه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است.

 

 

 

 

 معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:
تأمین اجتماعی بر امنیت و آسایش 40 میلیون نفر در کشور اثر گذار است

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی بر امنیت و آسایش 40 میلیون نفر بیمه شده در کشور اثر گذار است.
دکتر رضا راعی افزود: تأمین اجتماعی یک بنگاه اقتصادی بزرگ است که منبع درآمد آن از راه وصول حق بیمه در قبال ارائه و فروش خدمات تأمین می شود.
وی اظهار داشت: این سازمان هیچ وابستگی به نفت و منابع طبیعی ندارد، اما با این وجود خدمات اجتماعی کارآمد و مؤثری ارائه می کند.
وی تصریح کرد: تأمین اجتماعی با تولید امنیت باعث امنیت در حوزه سرمایه گذاری شده وامنیت در این حوزه  باعث افزایش تولید، رشد اقتصادی و اشتغال می شود.
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت ترکیه 8 میلیارد دلار سوبسید به صندوق تأمین اجتماعی این کشور اختصاص داده و این درحالی است که نرخ حق بیمه در این کشور 5/34 درصد است.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سال 87 به نقطه سربه سری رسیده بود که در این شرایط درآمد و هزینه در یک سطح قرار می گیرد.
دکتر راعی اظهار داشت: با رونق اشتغال در کشور منابع تأمین اجتماعی نیز افزایش پیدا می کند، اما رکود اقتصادی باعث کم شدن منابع و وصولی سازمان شده و از طرفی باید مقرری بیمه بیکاری نیز پرداخت کند.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در سازمان تأمین اجتماعی حاکم شده و دوران گذار را به خوبی پشت سر گذاشته است.
وی گفت: کشور یونان زمانی دچار مشکل شد که در ارائه خدمات اجتماعی دچار مشکل شد.

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی:
سرمایه گذاری های تأمین اجتماعی پشتوانه تعهدات این سازمان است

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سرمایه گذاری های سازمان تأمین اجتماعی پشتوانه تعهدات به بیمه شدگان این سازمان است.
نجات امینی افزود: پرتفوی سازمان تأمین اجتماعی صرفاً شستا نیست و این سازمان جزو سهام داران در بانک رفاه، پالایشگاه بندرعباس و لاوان، شرکت خانه سازی، مؤسسه املاک و مستغلات تأمین اجتماعی و... است.
وی اظهار داشت: بخشی از اموالی که در قالب رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی در دو مرحله واگذار شده، بخشی از آن به شستا منتقل شده و بعضی هنوز منتقل نشده است.
وی تصریح کرد: دارایی های سازمان تأمین اجتماعی در مجموع سود ده هستند و در چند سال اخیر افزایش ثروت این سازمان بدون رد دین و تزریق منابع اتفاق افتاده است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین گفت: سازمان تأمین اجتماعی در پروژه های بالادستی بزرگ اقتصادی شرکت می کند و می تواند در توسعه کشور نقش آفرین باشد.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:
تغییر گفتمان تأمین اجتماعی از جهت گیری های فرهنگی این سازمان است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تغییر گفتمان و توجه به شرکای اجتماعی از جهت گیری های فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی است.
دکتر منصور اعتصامی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ یعنی اتمسفر و یا جوی که تنفس می کنیم و عجیب است که با این تعریف در چند سال گذشته معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان منحل شده بود.
وی اظهار داشت: از 24 سیاست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری 23 مورد مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است.
وی تصریح کرد: طبق قراردادی با وزارت علوم در 108 دانشگاه گفتمان اقتصاد مقاومتی برقرار شد.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی ابزارهای زیادی را در اختیار ما می گذارد تا در حوزه های نوین سرمایه گذاری کنیم.

 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی:
ارزش دارایی های سازمان تأمین اجتماعی در شستا  26 درصد رشد داشته است

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال 93 ارزش دارایی های سازمان تأمین اجتماعی  در شستا  26 درصد رشد داشته است.
احمد فیاض بخش افزود: دارایی های شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در سال 92 بالغ بر 26 هزارو 800  میلیارد تومان بوده که در حال حاضر این سرمایه به 33 هزارمیلیارد و 800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
وی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در 2 سال گذشته و در مجموع 5 هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: پروژه ستاره خلیج فارس بزرگترین پروژه ملی کشور است که تأمین اجتماعی با ورود به این پروژه و خرید سهام نقش خوبی برای پیشبرد آن داشت.

 

 

گزارش تصویری دیدار نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل ومعاونین سازمان تامین اجتماعی

 


عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :