...

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: سازمان تأمین اجتماعی در اقتصاد ملی و امنیت اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارد

10 / 10
از 1 کاربر

 

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در اقتصاد ملی و امنیت اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارد، گفت: در شرایط فعلی کشور و در جنگ اقتصادی که ابرقدرتها و دشمنان علیه ملت ایران آغاز کرده‌اند، سازمان تأمین اجتماعی در سنگر اول مقاومت قرار دارد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جمع کارکنان حراست سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: گستره وسیع فعالیت و گردش مالی سالانه حدود 100 هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین ارائه خدمات به نیمی از جمعیت کشور گویای اهمیت و جایگاه منحصر به فرد سازمان تأمین اجتماعی است.

دکتر نوربخش افزود: کشور ما از ابتدای انقلاب همواره با دشمنی و کینه توزی ابرقدرت‌ها مواجه بوده است به نحوی که در ابتدای انقلاب شاهد خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی گروه‌های نفاق بودیم و بعد از آن نیز رژیم بعثی عراق با حمایت 2 ابرقدرت آن روزگار به میهن اسلامی ما حمله کرد، اما با لطف خداوند و اتحاد و همدلی تمامی مردم و رهبری پیامبر گونه امام راحل(ره) برای اولین بار طی 200 سال گذشته این جنگ تحمیلی با پیروزی مردم ایران به پایان رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز تهاجم فرهنگی دشمنان علیه مردم ایران آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد و بعد از اینکه از این جنگ ها ناامید شدند جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه مردم ایران آغاز کردند و در حال حاضر درگیر این نبرد اقتصادی هستیم.

دکتر نوربخش با بیان اینکه امروزه در اوج جنگ اقتصادی قرار داریم و بالاترین فشار تحریم علیه ما وجود دارد، گفت: فشار اقتصادی که بر کشور ما وجود دارد حداکثری است  و در مراحل پایانی مذاکرات نیز این فشارها تشدید می‌شود.

وی افزود: در برابر این فشارها و در عرصه این نبرد اقتصادی وظایفی نیز بر عهده سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که باید هوشمندانه و مجاهدانه به وظایف خود در این نبرد حساس عمل کنیم.

دکتر نوربخش اظهار داشت: امروز ماهیانه 2800 میلیارد تومان به عنوان حقوق بازنشستگی به مستمری بگیران تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و همچنین ماهانه 1000 میلیارد تومان نیز برای درمان بیمه شدگان و بازنشستگان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: این گردش مالی عظیم بدون هیچ گونه مشکلی با همت و تلاش کارکنان تأمین اجتماعی انجام می‌شود و این عملیات ما به گونه‌ای رزم و دفاع در عرصه اقتصادی است و با توجه به مشکلات و محدودیت‌ها باید با عزم و اراده جدی از این مقطع با موفقیت و سربلندی عبور کنیم.

دکتر نوربخش با اظهار خوشبینی نسبت به نتیجه نهایی این نبرد اقتصادی گفت: ما آینده را روشن می‌بینیم و با تدابیری که در این دولت اتخاذ شده است می‌توانیم به اهداف سازمان دست یابیم.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های اقتصادی که وجود دارد، برای رفع مشکلات مردم اقدامات فراوانی انجام شده است، گفت: در سازمان تأمین اجتماعی طی 2 سال متوالی رشد مستمری بالاتر از تورم داشته‌ایم و در سال گذشته یک چهارم پایه مستمری بالا رفته است.

دکتر نوربخش با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است، گفت: این سازمان در ایجاد امنیت خاطر و وابستگی و رضایتمندی مردم به نظام و انقلاب نقش دارد و عملکرد مناسب و مطلوب آن زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم است.

وی ادامه داد: باید امور را به گونه‌ای پیش ببریم که باعث رضایتمندی و امیدواری بیشتر مردم به نظام و انقلاب باشد و البته ایجاد رضایتمندی در مراجعه کنندگان و مخاطبان از رضایتمندی کارکنان سازمان آغاز می‌شود.

دکتر نوربخش کارکنان سازمان تأمین اجتماعی را از بهترین و پاک‌ترین افراد در بین نهادهای عمومی و دولتی ارزیابی کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به گردش مالی بالایی که دارد و فشاری که بر روی پرسنل سازمان است و حوزه فعالیت گسترده آن یکی از پاک ترین سازمان‌ها است و حجم تخلفات و فساد مالی در این سازمان نسبت به گستره فعالیت آن بسیار اندک است.

وی افزود: البته برای مقابله با فساد در سازمان باید برای ایجاد فرایندهای پاک و کاهش زمینه‌های تخلف اقدام شود و این مسائل بایستی با اصلاح ساختارها و سازوکار انجام امور دنبال شود. مدیران سازمان نیز باید در فضایل اخلاقی سرمشق و الگوی کارکنان باشند تا پیام آنها در کارکنان واحدهای اجرایی سازمان در رابطه با پرهیز از خطا و پیشگیری از جرم تأثیرگذار باشد.

در این جلسه محمدحسن ضیغمی، مدیرکل حراست سازمان تأمین اجتماعی به ارائه گزارشی از عملکرد حراست این سازمان پرداخت و اظهار امیدواری کرد که اقدامات انجام شده توسط کارکنان حراست سازمان در سراسر کشور مورد رضایت حق‌تعالی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در حراست سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است، افزود: با تلاش و همت همکاران حوزه حراست سازمان توانستیم در سال گذشته در بین حراست‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان برتر را کسب کنیم.

ضیغمی با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف سازمان باید مدیران و کارکنان پاکدست در این سازمان مشغول به کار باشند، گفت: تمامی همکاران حراست در استانها بر اساس اهداف و رویکردهای سازمان مشغول فعالیت هستند.

وی همکاری مدیران سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور را با حراست سازمان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با همکاری مطلوب و بسیار مناسب مدیران استانی و ستادی اهداف عالیه سازمان را در حوزه حراست دنبال می‌کنیم و امیدواریم با همکاری و مساعدت مدیریت عالی سازمان شاهد بازنگری و اصلاح تشکیلات حراست در استان‌ها باشیم.

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :