...

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور: بازنشستگان نیازمند حمایت دولت و مجلس

10 / 10
از 1 کاربر

 

بازنشستگان نیازمند حمایت دولت و مجلس

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون بازنشسته تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که در شرایط فعلی اقتصادی وضعیت مناسبی از نظر معیشتی، درمانی و رفاهی ندارند به همین دلیل باید دولت و مجلس با تصویب قوانین حمایتی از آنها حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تامین اجتماعی نگران کننده است گفت: در حال حاضر تامین اجتماعی بدلیل قوانین تحمیلی از سوی مجلس مانند بیمه رانندگان، قانون بازنشستگی پسش از موعد و ...  در وضعیت بدی به سر می برد و در صورت عدم رسیدگی به آن طی سالهای آینده با بحران زیادی مواجه خواهیم شد.

وی به بدهی های دولت نیز اشاره کرد و اظهار داشت : بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، که زندگی این افراد به به وضعیت تامین اجتماعی گره خورده است و در این میان دولت بدهی حاصل از ۳ درصد از حق بیمه ها را طی سالیان قبل تا کنون پرداخت نکرده و همین موضوع باعث انباشت بدهی شده است بطوریکه در حال حاضر بیش ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

بیات گفت: چنانچه دولت بخشی از بدهی های خود را در سال جاری پرداخت کند سازمان می تواند از این اعتبار در حمایت و ارائه خدمات درمانی و بیمه ای به جامعه هدف و بازنشستگان و مستمری بگیران استفاده کند.

 

منبع خبرگزاری مهر

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :