...

حضور بیش از دو هزار بازنشسته تامین اجتماعی استان کرمان در پارک مشاهیر

10 / 10
از 1 کاربر

حضور بیش از دو هزار بازنشسته تامین اجتماعی استان کرمان

به گزارش روابط عمومی کانون عالی: با حضوردکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور  و  آقای حسینی  مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان و آقای اسماعیلی  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و دکتر فخر مدیریت درمان تامین اجتماعی  و آقای شجاعی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران  تامین اجتماعی  از بازنشستگان و مستمری بگیران  کرمان  در محل پارک مشاهیر تجلیل  شد. مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در این آیین با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان گفت: افرادی که سال های زیادی در سنگر خدمت به جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و جوانی و عمر خود را در این مسیر تقدیم کردند، امروز به عنوان بازنشسته و ازکار افتاده شناخته می شوند که به طور ۱۰۰ درصد لایق تکریم و تجلیل هستند.
آقای علی حسینی با تکریم و تجلیل از افرادی که در مسیر توسعه و اشتغال استان جان خود را از دست دادند و امروز به عنوان بازمانده، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند افزود: سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان با ۴۶ واحد اجرایی در شهرستان های مختلف با ۲۶ شعبه مستقر، ۱۵ شعبه کارگزاری و پنج شعبه اقماری به بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت این استان خدمت رسانی می کند.
وی با بیان اینکه در استان کرمان بیش از یکصد هزار خانوار ماهانه از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند خاطرنشان کرد: تعهدات تامین اجتماعی کرمان در بخش بیمه ای و حوزه پرداخت مستمری بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در هر ماه است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با ثبات مدیریتی که در دولت تدبیر و امید برای سازمان تامین اجتماعی رقم خورد، به موقع و در موعد قانونی تمام تعهدات این سازمان در قبال بیمه شدگان و افراد تحت پوشش انجام می شود.آقای حسینی اظهار کرد: اعتقاد داریم که دعای خیر بازنشستگان کمک می کند تا کارکنان سازمان تامین اجتماعی در استان کرمان بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند و تجهیز منابع را انجام دهند.
وی بیان کرد: با تدابیر دولت، هر سال بیش از نرخ تورم افزایش مستمریها لحاظ می شود و این حاصل همراهی، همدلی و ثبات مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی است.
دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این قشر از جامعه در زمان کار و تولید بیان داشت: نمایندگان مجلس خود را موظف می دانند که در جهت تامین حق و حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و اجرای عدالت اجتماعی تلاش کنند .
وی افزود: در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در رابطه با افزایش حقوق و خدمات رفاهی این قشر از جامعه اقدامات خوبی صورت گرفت و ماده ۳۰ در انجا تصویب شد ولی بدلیل انکه مغایرت هایی در اجرای عدالت اجتماعی وجود داشت برگشت خورد و اینک با تغییر اعداد و ارقامی در حال اصلاح است تا آنطور که شایسته است عدالت واقعی در افزایش حقوق صورت گیرد .

وی همچنین بیان داشت: در موردخدمات رفاهی از جمله تسهیلات گردشگری این قشر از جامعه هم اقدامات مناسبی در حال انجام است .
دکتر فخر مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان نیز اظهار داشت: :سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان خدمات متنوعی را به افراد تحت پوشش ارائه می دهد ،در کرمان ۱۶ مرکز و ۱۴۰۰ موسسه طرف قرار داد به بیمه شدگان در حال خدمت هستند . وی گفت در حوزه درمان مستقیم سالانه چهار و نیم میلیون مراجعه کننده سر پایی و ۵۷ هزار مورد بستری در سه بیمارستان انجام می شود و از طریق دفتر اسناد پزشکی نیز ۱۰۰ هزار مورد بستری پوشش داده می شود و هشت مراجعه کننده سرپایی . وی هزینه سالانه حوزه درمان را ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد .

آقای شجاعی رئیس کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی استان کرمان نیزبرخی اقدامات رفاهی انجام شده جهت افراد تحت پوشش را بیان داشت از جمله در مبحث بیمه تکمیل درمان گفت: از اول آذر هر سال در رابطه با بیمه تکمیل درمان قرار داد منعقد می شود تا ۳۰ آبان سال بعد و کسانی که بیمه تکمیلی نیستند می توانند از ۱۵ آبان ماه به کانون های کرمان یا شهرستانها مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم اقدامات لازم را انجام دهند .
وی افزود: کسانی که بیمه تکمیلی هستند بیمه عمر انها نیز برایشان منظور می شود .وی همچنین گفت کسانی که بیمه تکمیلی هستند موظفند برای همسران خود نیز این بیمه را برقرار کنند و در این روند اگر قرار است فرزندانشان نیز بیمه تکمیلی شوند باید تمامی فرزندان تحت تکفل را بیمه کنند یا همه یا هیچ کدام و در صورت نیازبیمه تکمیلی پدر و مادر نیز بعد از بیمه همسر و فرزندان صورت می گیرد .
آقای شجاعی در ادامه از اجرای طرح کرامت رضوی سخن گفت و افزود: این طرح با حمایت مالی دکتر نوربخش مدیر عامل تامین اجتماعی سه سال است که انجام می شود و قرار است در سال جاری نیز ضمن افزایش نسبت به سال گذشته ۳۰ هزار نفر را در بر گیرد .
برنامه کلاس های پیشگیری از دیابت و فشار خون و تغذیه سالم که در کانون برگزار می شود همچنین برقراری سفر های زیارتی و قرار داد با هتل آپارتمانها ی مشهد از دیگر اقدامات رفاهی این کانون می باشد که آقای شجاعی در مورد هر کدام سخنانی بیان داشت .
این مسئول از بیمه شخص ثالث اتومبیل سخن گفت و افزود:برای رفاه افراد تحت پوشش نماینده بیمه ایران در کانون مستقر شده و افراد می توانند از این طریق تنها با پرداخت ۲۰ در صد نقد از کل هزینه بیمه خودرو وبقیه مبلغ با اقساط ۸ ماهه بدون کارمزد و بهره خودرو خود را بیمه کنند .
در این مراسم که با حضور بیش از یکهزار بازنشسته و خانواده های آنها برگزار شد، توسط تیم پزشکی مدیریت درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان، خدمات سرپایی همچون انجام آزمایش ها و مشاوره تغذیه به بازنشستگان ارائه شد.
اجرای ورزش صبحگاهی وبرنامه های متنوع توسط هنرمندان و
قرعه کشی و اهداءجوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :