...

برگزاری همایش منطقه ای کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر مناطق مرکزی کشور

1 / 10
از 1 کاربر

 

برگزاری همایش منطقه ای کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر مناطق مرکزی کشور

 

دومین همایش هم اندیشی منطقه ای رؤسای کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر مناطق مرکزی به میزبانی تامین اجتماعی استان اصفهان از ۲۵ آبانماه با حضور ١٧ استان به مدت سه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی کانون عالی،در این همایش سه روزه مدیران و کارشناسان کانونهای بازنشستگی از استانهای اصفهان، قم، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان و یزد حضور داشتند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان ضمن خوش آمد گویی به روسای کانون های بازنشسته و مستمری بگیر مناطق مرکزی کشور به اعلام برخی از فعالیتهای انجام شده در بخش درمان تامین اجتماعی پرداخت وگفت:در حال حاضر ٢٥ پلی کلینیک و ٣ بیمارستان ملکی در سطح استان وجود دارد. وی با اشاره به طرح کلینیک سیار تخصصی اظهار کرد کلینیک تخصصی سیار شامل یک مجموعه از متخصصین قلب، ارتوپد و سایر تخصص هاست که در شهرستانها حضور پیدا می کنند تا علاوه بر تامین نیازهای تخصصی شهرستان ها امکانات آنان را نیز افزایش دهند. مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان از تجمیع بیش از ٤٠ هزار پرونده دیابتی خبر داد و ارائه خدمات بهتر و متناسب با نیاز بیماران را از اهم وظایف بخش درمان استان دانست.
مدیر درمان استان درتوضیح فعالیت‌های مدیریت درمان استان، عنوان کرد: رویکرد مدیریت درمان استان مدیریت تحولگرا و مشارکتی در چندین بخش از جمله توسعه منابع انسانی، فعالیت‌های عمرانی و بهسازی فضای فیزیکی، بهبود کیفیت و تجهیزات پزشکی می باشد.
دکتر اعتصام پور افزود:در امر نوسازی و تعمیرات و بهسازی بیش از٣٢ هزار متر مربع به لطف الهی در دو سال گذشته در بخش درمان صورت پذیرفته است که بازسازی کامل اورژانس بیمارستان دکتر شریعتی و اورژانس بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س)نجف آباد با مساحت های تقریبی١٢٠٠ و ١٥٠٠متر مربع،پلی کلینیک زرین شهر و درمانگاه شماره ٤ از آن جمله بوده استدکتر اعتصام پور گفت  انشاالله در آینده نزدیک جهت رفع مشکل سالمندان کلینیکی با همین نام افتتاح خواهد شد.دکتر اعتصام پور گفت: وقت آن است که با همفکری و همدلی برای رفاه حال کارگران، بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تلاش کرده و با ارائه طرح‌های کارشناسی شده آینده خود و بیمه‌شدگان را بسازیم .وی تأکید کرد: هم‌اندیشی و همفکری مجامع و کانونهای کارگری و بازنشستگان به عنوان بازوهای حمایتی سازمان تأمین‌اجتماعی به ارائه خدمات درمانی مطلوب به کلیه بیمه‌شدگان منجر خواهد شد.

 

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته کشور در این همایش ضمن تشکر از میزبانی اداره کل درمان استان اصفهان و کانون بازنشستگان استان اصفهان و سایر مسئولین که همکاری لازم را جهت برگزاری این همایش داشتند به موضوع همسان سازی حقوق و برقراری بیمه تکمیلی که یکی از انتظارات بازنشستگان است پرداخت . وی با بیان اینکه امیدواریم منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان این سازمان ار سوی دولت یا تامین اجتماعی تامین شود، گفت: با وجود همه پیشرفت ها در بخش درمان این سازمان، باید موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان به عنوان یک ضرورت مدنظر مسوولان باشد.

 

ایشان در ادامه به مخالفت بازنشستگان با جدایی درمان از تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت : هراز گاهی وزارتخانه و نهادهای ذیربط چشم طمع به اموال کارگران دارند در حالی که منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی از محل ذخایر و اندوخته های چندین نسل بیمه شده و مستمری بگیران سازمان شکل گرفته است و این منابع مشاع بین النسلی و حق الناس است.

 

بیات یادآور شد: عده ای می گویند، درمان تامین اجتماعی مال ماست و نه به فکر کارگران هستند و نه به فکر دولت بلکه برخی مقاصد و نیات دستگاهی و صنفی خود را دنبال می کنند در حالی که حتی در حال حاضر نیز، اولویت و مقدمات بسیار زیاد دیگری غیر از ادغام بخش درمان وجود دارد که این نهادها باید به آن توجه کنند.

 

علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در آیین آغاز به کار این همایش در سخنانی ضمن خیرمقدم گویی به حاضران در این همایش، ابراز امیدواری کرد که این همایش با بالاترین سطح رضایت و تعامل و دست یابی به اهداف برگزار شود.
در روز نخست این همایش با تشکیل سه کارگروه مشتمل بر کارگروه های درمانی، بیمه ای و کارگروه فرهنگی اجتماعی موافقت شد و کارشناسان در هر کارگروه به تنظیم صورتجلسه برنامه های خود پرداختند.در روز دوم این همایش، شرکت کنندگان با شرکت در کلاسهای آموزشی از آخرین اطلاعات و آیین نامه های ابلاغی اشنا شدند.این کلاسها با محوریت آشنایی با قوانین و مقررات امور فنی مستمری ها، بهداشت و درمان و سالمندی و همچنین امور حقوقی پیرامون حقوق بازنشستگان برگزار شد.

 


مهندس جنانی مدیرکل فنی مستمریها در این نشست گفت: انتظارداریم برگزاری همایش های منطقه ای کانونهای بازنشستگی که نقش بسزایی درشفاف سازی و ایجاد وحدت رویه میان کانونهای بازنشستگی دارد به نحو جدی استمرارداشته باشد.وی افزود:باتوجه به اینکه متوسط نرخ تورم درسالهای ٩٣،٩٤و  ٩٥ لغایت شهریور٣/١٢ درصدبوده حقوق مستمری بگیران سازمان دراجرای ماده ٩٦ قانون تامین اجتماعی به طورمتوسط ١٨ درصد درسالهای مذکور افزایش یافته است.جنانی ادامه داد: براساس مصوبه اخیرهیات مدیره سازمان مبلغ ٣٦٠٠٠٠ ریال به عنوان مساعدت بیمه تکمیلی درمان مستمری بگیران برای هرنفردرنظر گرفته شده است.
در ادامه این نشست، دکتر پناهی زاده معاون طب کار کمیسیون پزشکی حوزه درمان مستقیم گفت:در کارگاه آموزشی همایش منطقه ای کانونهای کارگران بازنشسته و مستمری بگیر:تغییردرسبک زندگی و رعایت اصول تغذیه سالم، فعالیتهای ورزشی و افزایش نشاط ازعوامل مهم داشتن دوران سالمندی خوب به شمار میروند.
اسدی،معاون نظارت وامورراهبردی دفترامورحقوقی در این همایش فرمودند: تبیین مبانی حقوقی و قانونی حاکم برسازمان تامین اجتماعی ،ساختار، تشکیلات ، تعهدات و ظایف آن افزایش آگاهی بازنشستگان رادر راستای حقوق متقابل و حفظ و حراست سازمان یاری خواهد نمود.بیات :برگزاری این همایش ها باعث هم گرایی و هم افزایی خدمت به بازنشستگان عزیز می باشد.حمید نخستین،مدیرکل فرهنگی و اجتماعی در این همایش فرمودند: فزایش سطح تعاملات سازنده فی مابین کانونهای بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و نهادهای مهم تصمیم گیرو تصمیم سازکشورازاهداف همایش های منطقه ای است. وی افزود: سطح آگاهیهای مسئولان کانونهای بازنشستگی درخصوص مسائل گوناگون سازمان تامین اجتماعی بارویکردآموزش و ترویجی ازطریق حاشیه های منطقه ای افزایش یافته و منسجم می گردد.
دکترنیکوکارمدرس مدیریت درمان استان تهران در این همایش اظهار داشتند :درجهان کنونی تنظیمات بهداشتی فعلی دیگر اثرگذاری قبل را به دلیل تغییرات هرم سنی جمعیت ندارد بایستی هرچه زودتر به فکر ایجاد مراکز سلامت سالمندان با محوریت آموزش شیوه زندگی باشیم.در ادامه کلاس های آموزشی، پنل پرسش و پاسخ با حضور مهندس جنانی مدیرکل فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی، دکتر پناهی زاده معاونت طب کار کمیسیون پزشکی درمان مستقیم سازمان،آقای اسدی معاون نظارت و امور راهبری دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان

عنوان نظر :
نام شما :
شماره موبایل :